Thursday 19 November 2009

Karim Membikin Filem Sulungnya


Karim baru sahaja selesai membikin sebuah filem arahannya sendiri. Skrip, montaj, penata cahaya dan microphone semua Karim yang setelkan. Karim tersenyum melihat review filem yang disiapkannya untuk disiarkan dalam majalah URTV.

*********************************************************************************

A Sad Tale of A Busker

Di Pawagam Berhampiran Anda

Sinopsis:

Masrom dan Karim merupakan dua sahabat yang berkongsi minat dan bakat yang sama dalam arena muzik. Mereka cuba mengetengahkan genre muzik berunsur nasihat dan kesedaran terhadap alam sekitar sepertimana Al Gore. Namun mesej yang disampaikan tidak mendapat sambutan masyarakat. Karim yang kecewa membawa diri dan bekerja sebagai penternak lipas sambilan di pasaran gelap. Masrom yang mengetahui kegiatan Karim cuba menghalangnya kerana penternakan lipas mampu menggugat sistem ekologi dan piramid makanan dunia. Namun Karim yang terus kecewa bertindak memperluaskan kegiatannya di pasaran gelap dan bercita-cita mahu menjadi seperti Al Capone dan Don Mafia. Mampukan Masrom membawa Karim kembali kepada jalan yang benar? Sebuah kisah tragis dan menyentuh hati dari Petisuara Production.

Original Sound Track:

Embuyat - My Fingerstyle Plucking (Superb No-One-Can-Challenge-Me Style)

******************************************************************************

Karim melelapkan mata sambil membayangkan dia memandu Dodge Charger dengan hasil kutipan filemnya. Karim tersenyum terbuai dalam angan-angannya. Karim harap filem ini mampu mengatasai Maria Mariana arahan Yusuf Haslam.

No comments:

Post a Comment

autograf